woensdag 8 juli 2015

Homemade #1 ijslolly

In mijn geval vind ik verse ijsjes ontzettend lekker. Een magnum gaat er zo nu en dan wel in, maar het liefst eet ik lekker vers, bij voorkeur, fruit ijs. Normaal neem ik niet echt de tijd om zelf ijsjes te maken, maar toen ik zag dat we een berg aardbeien van onze struik hadden geplukt, wilde ik iets anders maken dan mijn wekelijkse smoothies. Vandaag heb ik een mini recept voor jullie, namelijk yoghurt aardbeien ijsjes!


Je ziet de spinnenwebben nog zitten, maar er kwam een hele hoop naar voren tijdens het plukken en er gaat natuurlijk niets boven aardbeien uit eigen tuin, haha.

De benodigdheden voor dit recept zijn als volgt:

  • Ongeveer een hand vol aardbeien (ik zou zeggen 20)
  • Yoghurt (ongeveer 100 - 200 ml, ligt aan de grote van de bekertjes)
  • Mini glaasjes of bekertjes waarin je de ijsjes kan maken. Ze hebben tegenwoordig ook een set, alleen deze heb ik helaas niet in huis.
  • Stokjes voor de ijsjes (te koop in de supermarkt)
  • Eventueel wat suiker voor de zoetliefhebbers onder ons
  • Blender

Allereerst heb ik de 'slechtste' aardbeien ertussen uitgepakt en ik heb eventuele rotte stukjes weggesneden. Als je aardbeien uit de winkel hebt is dat vaak niet nodig! Vervolgens heb ik de steeltjes van de aardbeien verwijderd.

Tip: Steek de punt van je mesje in de aardbei en wip vervolgens de kroon eruit. Hierdoor snijd je geen rode stukken weg!
In mijn geval hebben de aardbeien een flinke wasbeurt gehad om alle zandstukken en spinnenwebben te verwijderen. De grote aardbeien heb ik door de midden gesneden zodat ze straks makkelijk de blender in kunnen.
Vervolgens heb ik in de blender een hoeveelheid yoghurt gedaan en de aardbeien eraan toegevoegd. Dit heb ik 1 minuut op de laagste stand laten blenden.

Tijdens het blenden heb ik 2 grote aardbeien in hele kleine stukjes gesneden. Nadat de minuut om was heb ik deze stukjes toegevoegd aan het mengsel zonder de blender aan te zetten. Dit onderdeel kan je ook weglaten als je niet houdt van stukjes in je ijs.

Uiteindelijk heb ik, nadat ik de aardbeien erdoorheen heb geroerd, de yoghurt in de bekers gegoten, Je ziet dat ik bruine steeltjes heb gebruikt. Deze zijn van magnum en hadden wij toevallig in huis. Je kan eigenlijk van alles hiervoor gebruiken!

Wat vinden jullie van deze ijsjes? 

Liefs, Muriël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten