dinsdag 25 augustus 2015

Mijn Tanzania reis 2015 #1

Ik ben ondertussen al weer twee weken thuis van een van mijn beste ervaringen ooit. Deze zomer heb ik vier weken lang in Afrika vrijwilligerswerk gedaan in twee verschillende weeshuizen. Vandaag wil ik jullie graag kort meenemen door mijn reis! In dit geval de eerste twee weken. Ik heb namelijk zó veel foto's gemaakt en ontzettend veel meegemaakt, waardoor ik besloten heb om er twee artikels van te maken. Vandaag dus deel 1!

Ik heb een care & community project gedaan via de organisatie Projects Abroad. Mijn dagen bestonden uit bouwen en het vermaken van de kinderen. Vooral het laatste vond ik erg leuk! Die Afrikaanse kindjes lieten me letterlijk smelten! Benieuwd naar de foto's?


Op 11 juli ben ik vanuit Dusseldorf vertrokken naar Arusha, een stad in Tanzania. Mijn vlucht had een tussenstop in Dubai (ik vloog namelijk met Emirates) en een tussenstop in Nairobi (Kenia). In Narobi heb ik 17 uur moeten wachten, omdat de vlucht die ik officieel moest hebben gecanceld was.

Na een reis van ongeveer 38 uur, inclusief de wachttijden, kwam ik op maandag 13 juli aan in Arusha waar mijn vrijwilligersproject direct van start ging. Door de vertraging kwam ik namelijk een dag later aan dan gepland. Samen met 14 andere vrijwilligers heb ik al die tijd verbleven bij een gastgezin iets buiten de stad Arusha. De eerste twee weken van het project heb ik gewerkt in een weeshuis dicht bij het gastgezin. Mijn dag startte om kwart over 7 en eindigden rond 10 uur. Vroeg naar bed gaan deden we eigenlijk allemaal automatisch omdat het werk best veel van je vergde.

In het eerste weekend van de reis ben ik op safari geweest. Mijn doel was om 'de big 5' te zien. Helaas heb ik vier van de vijf dieren mogen bewonderen. Daarnaast ben ik in het tweede weekend naar lake Duluti geweest en heb ik een tocht naar de Meru watervallen gemaakt. Het weekend was namelijk vrij van werk en daardoor kreeg je de kans om toch iets van het land te zien.

Genoeg gepraat, op naar de foto's!































Liefs, Muriël

3 opmerkingen: